Kattens Rejse

Mikroferie i Tyskland

I sidste uge havde jeg forskudt weekend torsdag-fredag. En glimrende lejlighed til at tage på tur, og det syntes Thomas heldigvis også 🙂

Så onsdag aften efter arbejde satte vi os i hans bil og kørte sydpå. Der var lav sol over motorvejen, god musik og milkshakes i bilen og ingen af os var til at skyde igennem.

Målet var et hotel i den lille by Bad Bramstedt, omkring 40 km nord for Hamborg.
Vel ankommet tjekkede vi ind på 10. sal og lod afslapningen begynde.

Torsdag morgen var det tid til at teste hotellets svømmepøl og boblebad. Man bliver nu et gladere menneske af sådan et kvarters boblemassage. … Jeg gør i hvert fald 🙂

Efter en udmærket morgenmad på hotellet (de havde god the, og ikke i breve) kørte vi en tur til Hamborg og slentrede rundt i bymidten. Kiggede lidt på butikker, og på deres vældig pæne gamle rådhus.
Man kunne godt se på træerne at vi var lige lidt længere sydpå – der var flere grønne blade fremme.

Tilbage i Bad Bramstedt og en solid eftermiddagslur senere gik vi ud for at lede efter noget aftensmad. Der var en del restauranter i byen, dens ringe størrelse til trods, så vi var naivt forhåbningsfulde.
Også her var der bebladede træer at finde

og sågar et japansk kirsebærtræ godt på vej.

Mad derimod, havde vi ikke meget held med. Vi gik fra restaurant til restaurant og alle steder var beskeden “Nur Bargeld”. Og det nyttede jo ikke så meget når vi kun havde visakort med.
Til sidst var der et af stederne der viste os i retning af banken, og vi tænkte glade at der kunne vi hæve kontanter, og så få noget at spise. Men nej! Bankens hæveautomat tog heller ikke visa. Lidt ude på landet i Tyskland kan det godt betale sig at have kontanter med hjemmefra!
Så vi traskede sultne og slukørede tilbage til hotellet. Et desperat øjeblik overvejede vi at spise Schnitzel und Pommes på hotellets ikke videre inspirerende restaurant, men besluttede os så i stedet for at tage i supermarkedet.
Efter et lille indkøbseventyr havde vi masser af loot

og det blev til en hyggelig pyjamasfest på værelset. I sidste ende hyggeligere end at spise ude, så måske var det meget godt at spisesteder i Bad Bramstedt ikke tager kreditkort 😉

Fredag var det igen tid til at sætte musik på i bilen og trille nordpå. Et smut forbi Real blev det også til på vejen. Sådan et kæmpesupermarked med tysk udvalg af ting kunne jeg godt bruge til hverdag. Især med tyske priser 😉

Efter sådan et par dejlige dage er man jo fluks fristet til at planlægge det næste eventyr. Jeg tror i hvert fald at både Thomas og jeg blev mindet om at vi rejser godt sammen (med dejligheden af vores Berlintur sidste forår nu opfrisket i erindringen). Hvor mon vi skal hen næste gang?