Kattens Rejse

Templer, haver og museer

Ja templer skal vi jo nok komme til at se flere af senere på turen, men i dag tog vi alligevel til Asakusa og så det berømte Kannon-tempel. Her er de i mylderet på vej derop.

Og her er Christoffer og Lasse der lider den skæbne der tilfalder enhver mand der rejser i selskab med kvinder: Ventetid mens damerne er på toilettet. (Eller mens damerne tager lang tid om at komme tilbage fra toilettet fordi de stopper op og fotograferer på vejen.)

Senere tog vi færgen tilbage ned ad floden til midtbyens glas og stål

og gik tur i kejserpaladsets østhave.

Vi så dog kun en brøkdel af den, da de fleste af os på dette fremskredne tidspunkt på dagen var plaget af varierende grader af ømme fødder.

Straks tilbage på hotellet fyldte Mor og Christoffer koldt vand badekarret, og sad der på kanten og svalede dem. (Fødderne altså)

Turen bragte også dette billede af min Mor – ikke helt skidt hvis jeg må sige det selv.

Søndag nåede vi på Nationalmuseet inden vi rejste sydpå og ud på bøhlandet. Som et par enkelte udsnit kan I her få en storøjet tiger

og mit ønske til jul

(det er en naginataklinge hvis I skulle være i tvivl.)

Ankommet med det sidste tog ( Klokken 18!) til turistområdet ved Hakone nationalpark, gik vi ud og spiste fint i anledning af Lasses fødselsdag dagen efter. (Læs: Vi kom uheldigvis til at vælge en dyr restaurant.) Men maden var nu også fin!
… Og det er første gang jeg har fået en fisk så frisk at dens filleterede skelet stadig sprællede på tallerkenen.

I dag har vi så trasket lidt rundt i turistbyen. Vi gik tur ved et lille tempel – her er Mor med dets brønd i baggrunden.

Der var fuld af små statuer som jeg på pinligste vis ikke ved hvad meningen med er. Alle med spøjse ansigtsudtryk og sjove grimasser.

Lige ved siden af lå en lille shinto-helligdom. Der havde de ikke vand, men dragesavl 😉